Sunday, April 12, 2015

Crochet Hydrangea







































Toen ik voor de eerste keer naar deze foto's keek had ik niet eens door dat het gehaakte bloemen waren. Maar het is toch echt zo. De bloemen (en de foto's) zijn gemaakt door Ilaria van deze prachtige blog. In dit blogbericht lees je meer over deze mooie bloemen. Ilaria heeft ook een Etsy-winkel met naast  Italiaanse ook hele leuke Engelse patronen. Die vind je hier. Het patroon van de hydrangeas heb ik helaas nog niet gevonden. Jij wel? Laat dan hieronder een berichtje achter. Wil je graag bloemen haken? Klik dan hier om naar de pagina met gratis patroontjes op mijn blog te gaan. Als je op die pagina naar beneden scrollt zie je ze vanzelf allemaal onder elkaar. Veel plezier ermee!

When I looked at these pictures for the first time, I didn't even realise the flowers were crocheted. But they are. The flowers (and the pictures) were made by Ilaria from this gorgeous blog. In this blog post you can read more about these gorgeous flowers. Ilaria also has an Etsy-shop with lovely Italian and English patterns. You can find her shop here. I haven't found the patterns of the hydrangeas yet. If you did, please leave a comment below. Do you want to make flowers yourself? Click here to go to the page with free patterns on my blog. If you scroll down on that page, you can see them all. Enjoy!

16 comments:

  1. Ik vond het kooppatroon, volgens mij als pakket; http://www.manidifata.it/ortensie-occorrente-21407025-html.html
    Op een andere site vond ik wat meer foto's die een tipje van de sluier oplichten hoe de onderkant in elkaar zit;
    http://laura-fa.blogspot.co.at/2014/11/ortensia-alluncinetto.html

    ReplyDelete
  2. Inderdaad ,alleen is het geen at maar it ,dus een italiaanse site, erg mooi, wel even kijken bij oudere berichten
    groetjes j.s

    ReplyDelete
  3. Wow - these hydrangea is wonderful!

    ReplyDelete
  4. Wundervoll! ♡
    Liebe Grüße, Manja

    ReplyDelete
  5. Hier staat een patroontje van de bloemetjes: http://melibondre.com/blog/?p=2538
    Volgens mij zijn de bloemetjes met spelden (gelijk het hartje van een bloemetje) op een piepschuimbol geprikt.
    Groeten, Corine

    ReplyDelete
  6. Het handwerkblad waarin de beschrijving zou moeten staan, te koop via
    http://www.manidifata.it/edicola/mani-di-fata/2014/mani-di-fata-luglio-2014-c8-mf-07-14-html.html

    ReplyDelete
  7. Wauw!! Deze lijkt echt net echt!! :D

    ReplyDelete
  8. Beautiful, thank you for sharing. I love them, but I never manage to keep them flowering in my garden

    ReplyDelete
  9. Supeeeeeeeeeeeeeeeer mooie bloem groetjes Marie-Claire

    ReplyDelete
  10. Ik heb deze wel eens gemaakt kijk maar eens op http://mrpatwiththehat.blogspot.nl/2014/08/ja-bloemetjes-en-chocolade.html
    Alleen heb ik een volledige piepschuimen bol gemaakt, ik denk als je de piepschuimen bol door 2-en zaagt en er een stokje onder haakt dat je er al bent.
    De blaadjes maak je als volgt: 4 losse, deze vastmaken tot een ring met een hv. 3 losse, vastmaken met een hv, 2x een dubbelstokje, 3 losse en weer vastmaken met een hv. en dit 4x.

    ReplyDelete
  11. Ik heb weven gemaild met de maakster van deze schitterende hortensia. Ze vertelde wat ik al wist, nl. dat het gepubliceerd is in een Italiaans tijdschrift. Dat mag ze verder niet verspreiden. Wel vertelde ze dat het gaat om 100 bloemetjes die met spelden op een piepschuim bal bevestigd zijn. Daar moeten we het helaas mee doen.

    ReplyDelete
  12. Dankjulliewel voor alle hulpzame reacties! Ik ben benieuwd of iemand het ooit gaat proberen, het lijkt mij prachtig om een paar takken in een vaas te hebben staan. Zeker nu het lente is. :-)

    ReplyDelete
  13. Ik heb het patroon gevonden op www.studiodidi.be

    ReplyDelete